Subjectivitat i autorepresentació en el cinema d'Agnès Varda

Autor/a

Merino Serrat, Imma

Director/a

Bou, Núria

Fecha de defensa

2013-02-01

Depósito Legal

B. 9656-2013

Páginas

294 p.



Departamento/Instituto

Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació

Programa de doctorado

Programa de doctorat en Comunicació

Resumen

Agnès Varda ha deixat empremtes visibles de la seva subjectivitat en una filmografia desenvolupada pràcticament en sis dècades. El propòsit és abordar el conjunt de l’obra cinematogràfica de Varda rastrejant-hi aquestes empremtes subjectives, lligades a una manifestació de l’autoria, a través dels comentaris escrits i dits per la mateixa cineasta inscrits en els films; i també fer atenció a les diverses formes d’autorepresentació en relació amb la projecció de la cineasta en diversos personatges de les seves ficcions i la presència física d’ella mateixa a les imatges. Analitzant aquests elements, el text vol considerar les aportacions de Varda a la modernitat cinematogràfica en la mesura que, amb una gran llibertat creativa, ha inventat noves formes posant en qüestió les convencions genèriques, entre les quals la divisió entre documental i ficció.


Agnès Varda has left visible imprints of her subjectivity in her filmography developed over the last six decades. The objective of this doctoral thesis is to consider her entire cinematograghic work scrutinizing these subjective imprints and, through the filmmaker’s voice on off commentaries, linking them to a manifestation of authorship and the desire to exemplify that the world is represented through a singular point of view. Attention is called to the diverse forms of self-representation in the projection of the filmmaker through diverse characters as well as her physical presence in images. Analizing these elements, this text considers Varda’s contribution to modern cinematography to the extent that, through great creative freedom, she has invented new forms which question generic conventions, amongst them the distinction between documentary and fiction.

Palabras clave

Subjectivitat; Memòria; Narració; Fragmentació; Puzle; Real; Imaginari; Rêverie; Documental; Ficció; Collage; Fotografia; Pintura; Feminisme; Dol; Alteritat; Autoretrat; Autobiografia; Subjectivity; Memory; Narrative; Fragmentation; Puzzle; Reality; Imaginary; Documentary; fiction; Collage; Photography; Painting; Feminism; Mourning; Otherness; Self-portrait; Autobiography

Materias

316 - Sociología. Comunicación

Documentos

tim.pdf

1.906Mb

 

Derechos

ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)