dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament d'Humanitats
dc.contributor.author
Mac Dougall, Lola
dc.date.accessioned
2016-11-02T12:04:51Z
dc.date.available
2016-11-02T12:04:51Z
dc.date.issued
2016-10-24
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/396367
dc.description.abstract
This research looks at the contributions made by some Indian women photographers to the representation of privacy. Indian women photographers have enjoyed a privileged access in their bid to depict privacy, or the quality or state of being apart from observation, and that access can often be attributed to their gender.
I propose to analyse the parallelisms and divergences in the representation of privacy by pioneer women photographers -with special attention to the phenomenon of zenana photography- as well as three contemporary practitioners: Dayanita Singh, Gauri Gill and Ketaki Sheth. I will argue that each of them has pushed, in her own way, the boundaries of representing privacy through photography and ensured that certain forms of privacy -often related to intimacy and the domestic domain- did not get “lost to human sight”.
dc.description.abstract
La presente tesis doctoral analiza las contribuciones de algunas fotógrafas indias a la representación de la privacidad. Desde 1840 las fotógrafas indias han disfrutado de un acceso privilegiado a retratar lo privado -aquello que se ejecuta en soledad o a la vista de unos pocos- y ese acceso se explica frecuentemente en razón de su género.
En este estudio se analizan las correspondencias y divergencias en la representación de la privacidad de las primeras fotógrafas indias -prestando especial atención al fenómeno de la fotografía zenana - y tres fotógrafas contemporáneas: Dayanita Singh, Gauri Gill y Ketaki Sheth. El argumento es que, en cada uno de los casos de estudio propuestos, la fotógrafa ha explorado los límites de representación de la privacidad en fotografía, impidiendo que algunas de sus formas o manifestaciones, a menudo relacionadas con lo doméstico y la intimidad, “se escaparan a la mirada humana”.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Women photographers
dc.subject
Female photographers
dc.subject
Representation of women
dc.subject
Dayanita Singh
dc.title
"Not lost to human sight": indian glimpses of privacy in Zenana photographers, Dayanita Singh, Gauri Gill and Ketaki Sheth
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.contributor.authoremail
macdougall.lola@gmail.com
dc.contributor.director
García Felguera, María de los Santos
dc.contributor.director
Gupta, Pamila
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Programa de doctorat en Humanitats