Framework for the design and development of motivational augmented reality learning experiences in vocational education and training

Autor/a

Bacca Acosta, Jorge Luis

Director/a

Fabregat Gesa, Ramon

Baldiris Navarro, Silvia Margarita

Kinshuk

Data de defensa

2017-06-12

Pàgines

267 p.



Departament/Institut

Universitat de Girona. Departament d'Arquitectura i Tecnologia de Computadors

Resum

One of the advantages of Augmented Reality (AR) in education is that AR increases student motivation. However, there is a lack of research on guidelines to inform the design and development of motivational AR learning experiences. In this doctoral thesis, we introduce a framework to inform the design and development of motivational AR learning experiences in the Vocational Education and Training (VET) level of education. The research process started with two exploratory studies that were conducted in the VET programme of car’s maintenance in which the Paint-cAR application was co-created with teachers. Then, a study on predictors of student motivation was conducted and framework was subsequently defined. The framework was validated in the VET programme of Laboratory Operations in the field of chemistry and we found that the learning experience positively impact the four dimensions of the ARCS (Attention, Relevance, Confidence and Satisfaction) model of motivation


Una de las ventajas de la Realidad Aumentada (RA) en educación, es que la RA incrementa la motivación. Sin embargo, existen pocos estudios sobre lineamientos para orientar el diseño y desarrollo de experiencias de RA motivadoras. En esta tesis doctoral, se introduce un framework para orientar el diseño y desarrollo de experiencias de aprendizaje con RA motivadoras en el nivel educativo de formación profesional (FP). El proceso de investigación comenzó con dos estudios exploratorios que fueron desarrollados en el programa de FP en carrocería en el cual la aplicación Paint-cAR fue co-creada con profesores. Posteriormente, un estudio sobre predictores de la motivación fue desarrollado y el framework fue posteriormente definido. El framework fue validado en el programa de FP en Operaciones de Laboratorio en el área de química y concluimos que la experiencia de aprendizaje impactó positivamente las 4 dimensiones del modelo de motivación ARCS (Atención, Relevancia, Confianza y Satisfacción)

Paraules clau

Augmented reality; Realitat augmentada; Realidad augmentada; Motivation; Motivació; Motivación; Vocational education and training; Formació professional; Formación profesional; Framework; Predictors; Predictores; Universal design for learning; Disseny universal per a l'aprenentatge; Diseño universal para el aprendizaje

Matèries

377 - Formació professional; 68 - Indústries, oficis i comerç d'articles acabats. Tecnologia cibernètica i automàtica

Documents

tjlb_20170612.pdf

5.453Mb

 

Drets

ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)