Now showing items 41-54 of 54

    Polifonías de tradición oral en el Pacífico Mexicano: el repertorio para Cuaresma y Semana Santa en la comunidad nahua de Santa María de Ostula 

    Ruiz Caballero, Antonio (Date of defense: 2021-04-07)

    Aquesta investigació aborda el repertori, fins ara desconegut, dels cants multipart o polifonies orals de la localitat de Santa María de Ostula, una comunitat d’ètnia nàhua a l’estat de Michoacán, a l’occident de Méxic. ...

    La construcción de un contexto artístico en Barcelona, 1995-2015. 

    Gutiérrez Torres, David (Date of defense: 2021-04-23)

    Aquesta tesi analitza les principals característiques de la construcció del context artístic barceloní des d'inicis dels anys noranta. Estudia els elements que caracteritzen l'aparició d'una nova generació d'artistes en ...

    Architectural Landscape at the Periphery of Carolingian Empire. Croatian Historical Territory and Marca Hispanica 

    Behaim, Jelena (Date of defense: 2021-04-06)

    Fa exactament 1220 anys, el dia 25 de desembre de 800, el vell continent va rebre el primer hereu formal del món antic, el nou unificador d'Europa: Carlemany. Aquest fet va transformar el poderós regne dels francs en ...

    Arte, Internet y Libertad. Bases de una Fundación para sostener ante la Máquina Global la creatividad artística y la libertad en la enseñanza del arte y de la historia del arte 

    Junyent i Figueras, Josep (Date of defense: 2021-06-02)

    Aquesta tesi, que duu per títol Art, Internet i llibertat, analitza les raons i els procediments per a la creació d’una Fundació dedicada a l’estudi, la formació i la difusió de l’art i de la història de l’art. Està ...

    La instalación (arte) en Chile: estudio histórico crítico de su origen y desarrollo, 1969-2014 

    Bruna Chávez, Rodrigo (Date of defense: 2021-04-21)

    La present investigació té com a finalitat comprendre des d'una perspectiva històrico-crítica, com sorgeix i es desenvolupa la instal·lació (art) a Xile, entre els anys 1969 i 2014. Els estudis entorn a aquesta pràctica, ...

    Ruperto Santa Cruz y los comienzos de la interpretación de la flauta moderna en Chile, 1856-1891: recepción, instrumento, repertorio y publicaciones 

    Ramírez Césped, Pablo Esteban (Date of defense: 2021-02-05)

    La tesi tracta la carrera artística del flautista, compositor, professor i publicista xilè Ruperto Santa Cruz (1838-1906) entre 1856 i 1891, en el context de la consolidació de l’espectacle concertístic i operático al país. ...

    El cant dels goigs orals a Catalunya i a Andorra 

    Garcia i Llop, Ester (Date of defense: 2021-02-02)

    A mitjan del segle XIX Manuel Milà i Fontanals, que havia investigat abastament el gènere dels goigs, va concloure que estaven emparentats amb la dansa trobadoresca. Aquesta afirmació ha estat reproduïda –de vegades amb ...

    El violó tenor en la música espanyola dels segles XVI al XIX 

    Heras i Fortuny, Lluís Maria (Date of defense: 2021-01-20)

    La present tesi, al voltant de l’existència del violó tenor i el seu paper en la música espanyola dels segles XVI al XIX, basa la recerca en dos àmbits principals: d’una banda, clarifica els aspectes etimològics del terme ...

    La cobla segons el gramòfon. La interpretació de les sardanes entre 1920 i 1950 

    Vila Elvira, Pau (Date of defense: 2020-12-09)

    La cobla segons el gramòfon; la interpretació de les sardanes entre 1920 i 1950, és una tesi doctoral que sorgeix de l’interès per la recuperació històrica dels models interpretatius de la música per a cobla de la primera ...

    La música del dia de Sant Esteve: les epístoles farcides 

    Martí Mendoza, Joan Maria (Date of defense: 2020-11-20)

    Les epístoles farcides són les lectures de la missa en dies concrets a les que s’hi afegeixen trops. Aquestes addicions de text i música es poden trobar tant al començament de l’epístola, com al seu interior o al final, ...

    La Cobla Barcelona (1922-1938). Un projecte noucentista 

    Fontelles i Ramonet, Albert (Date of defense: 2020-12-04)

    La Cobla Barcelona es va presentar el 30 de març de 1922 al Teatre Tívoli. En pocs anys, va assolir un important protagonisme en la vida cultural catalana: va actuar en espais emblemàtics com el Palau de la Música Catalana, ...

    El fenomen gogístic al País Valencià: música, identitat i ritual 

    Ferrando Cuña, Juanma (Date of defense: 2021-01-29)

    La investigació se centra en l’estudi de les lògiques estructurals i sonores de les tonades orals que es fan servir en el cant dels goigs valencians, i en les situacions comunicatives i rituals en què s’entonen. Es parteix ...

    Sonido, cuerpo y música: Ubiquitous listening y espacio autobiográfico en piezas de performance y video arte 

    San Cristóbal Opazo, Úrsula (Date of defense: 2020-07-20)

    Aquesta tesi s'ocupa de el rol dels elements sonors i musicals en peces que combinen els llenguatges de la performance i del vídeo art, i que no són considerades art sonor. Proposo les nocions d'espai autobiogràfic i ...

    Els canelobres de Joan Matons per a la seu de Mallorca: argenteria i debat artístic a la Barcelona del 1700 

    Gutiérrez Ibáñez, Sara (Date of defense: 2020-10-30)

    La present tesi doctoral consisteix en l’estudi integral d’una obra excepcional de l’argenteria europea: els dos monumentals canelobres de set braços d’argent obrats per Joan Matons per a la seu de Mallorca (1704-1718). ...