Gamificació de l'aprenentatge a la formació inicial de mestres. Reptes, pistes i claus per a desbloquejar metodologies

Author

Cornellà i Canals, Pere

Director

Estebanell, Meritxell

Date of defense

2019-12-18

Pages

417 p.



Department/Institute

Universitat de Girona. Institut de Recerca Educativa

Abstract

The research is focused on applying the gamification methodology to a subject of the mention in ICT to answer the question of whether it can be a suitable methodology to be used in the initial training of teachers. Innovating in the initial training of teachers will allow the learning of students, both curricular, methodological and transversal skills, to reach the teaching centers and that may lead to a change in the education system. It can be concluded that gamification is a good methodology because it has improved the motivation of the students and also their academic performance. The research has given us an insight into what it means to gamify learning, what methodological changes it implies to apply gamification in teaching, what are the conditions that make gamification possible and how Moodle resources can be used to promote the design of gamified learning experiences.


La investigació s’ha centrat en aplicar la metodologia de la gamificació a una assignatura de la menció en TIC per respondre la pregunta de si pot ser una metodologia adequada per a ser utilitzada en la formació inicial de mestres. Innovar en la formació inicial de mestres ha d’afavorir que els aprenentatges curriculars, metodològics i d’habilitats transversals que assoleixin els estudiants arribin als centres docents i que es pugui provocar un canvi en el sistema educatiu. La recerca conclou que la gamificació és una metodologia adequada perquè ha aconseguit millorar la motivació dels estudiants i el seu rendiment acadèmic. La recerca ha aportat llum sobre què significa gamificar l'aprenentatge, quins canvis metodològics comporta aplicar la gamificació en docència, quines són les condicions que fan possible la gamificació i com es poden utilitzar els recursos que ofereix Moodle per a afavorir el disseny d'experiències d'aprenentatge gamificades.

Keywords

Gamificació; Gamification; Gamificación; Ludificació; Ludification; Ludificación; Aprenentatge; Learning; Aprendizaje; Formació de mestres; Training of teachers; Formación de maestros; Joc; Play; Juego

Subjects

37 – Education. Training. Leisure time; 79 - Recreation. Entertainment. Cinema. Theatre. Dance. Games. Sport

Documents

tpcc_20191218.pdf

16.09Mb

 

Rights

L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/

This item appears in the following Collection(s)