Gamificació de l'aprenentatge a la formació inicial de mestres. Reptes, pistes i claus per a desbloquejar metodologies

dc.contributor
Universitat de Girona. Institut de Recerca Educativa
dc.contributor.author
Cornellà i Canals, Pere
dc.date.accessioned
2020-02-17T13:19:14Z
dc.date.available
2020-02-17T13:19:14Z
dc.date.issued
2019-12-18
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/668660
dc.description.abstract
The research is focused on applying the gamification methodology to a subject of the mention in ICT to answer the question of whether it can be a suitable methodology to be used in the initial training of teachers. Innovating in the initial training of teachers will allow the learning of students, both curricular, methodological and transversal skills, to reach the teaching centers and that may lead to a change in the education system. It can be concluded that gamification is a good methodology because it has improved the motivation of the students and also their academic performance. The research has given us an insight into what it means to gamify learning, what methodological changes it implies to apply gamification in teaching, what are the conditions that make gamification possible and how Moodle resources can be used to promote the design of gamified learning experiences.
en_US
dc.description.abstract
La investigació s’ha centrat en aplicar la metodologia de la gamificació a una assignatura de la menció en TIC per respondre la pregunta de si pot ser una metodologia adequada per a ser utilitzada en la formació inicial de mestres. Innovar en la formació inicial de mestres ha d’afavorir que els aprenentatges curriculars, metodològics i d’habilitats transversals que assoleixin els estudiants arribin als centres docents i que es pugui provocar un canvi en el sistema educatiu. La recerca conclou que la gamificació és una metodologia adequada perquè ha aconseguit millorar la motivació dels estudiants i el seu rendiment acadèmic. La recerca ha aportat llum sobre què significa gamificar l'aprenentatge, quins canvis metodològics comporta aplicar la gamificació en docència, quines són les condicions que fan possible la gamificació i com es poden utilitzar els recursos que ofereix Moodle per a afavorir el disseny d'experiències d'aprenentatge gamificades.
en_US
dc.format.extent
417 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
en_US
dc.publisher
Universitat de Girona
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Gamificació
en_US
dc.subject
Gamification
en_US
dc.subject
Gamificación
en_US
dc.subject
Ludificació
en_US
dc.subject
Ludification
en_US
dc.subject
Ludificación
en_US
dc.subject
Aprenentatge
en_US
dc.subject
Learning
en_US
dc.subject
Aprendizaje
en_US
dc.subject
Formació de mestres
en_US
dc.subject
Training of teachers
en_US
dc.subject
Formación de maestros
en_US
dc.subject
Joc
en_US
dc.subject
Play
en_US
dc.subject
Juego
en_US
dc.title
Gamificació de l'aprenentatge a la formació inicial de mestres. Reptes, pistes i claus per a desbloquejar metodologies
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
37
en_US
dc.subject.udc
79
en_US
dc.contributor.director
Estebanell, Meritxell
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

tpcc_20191218.pdf

16.09Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)