Universitat Pompeu Fabra. Departament d'Humanitats
Programa de doctorat en Història
En esta tesis se analizará la obra de Yuan Muzhi, especialmente los filmes que dirigió, su debut, Scenes of City Life (都市風光,1935) y su segunda y última obra Street Angel (马路天使, 1937). Para ello se propone el concepto comedia modernista de Shanghai, como una perspectiva alternativa a las que se han mantenido tanto en la academia china como en la anglosajona. En este trabajo expondremos las razones por las que Yuan Muzhi puede ser considerado un cineasta modernista, justificaremos el término comedia como el más adecuado para describir su obra y la situaremos en el contexto shanghainés de los años 30, donde juega un papel peculiar.
This thesis will discuss Yuan Muzhi's work, especially the films he directed, his debut, Scenes of City Life (都市風光,1935) and his second and last work Street Angel (马路天使, 1937). For this purpose, the concept of Shanghai modernist comedy is proposed, as an alternative perspective to those that have been maintained in both Chinese and Anglo-Saxon academies. In this work we will explain the reasons why Yuan Muzhi can be considered a modernist filmmaker, justify the term comedy as the most suitable to describe his work and place it in the Shanghainese context of the 30s, where he plays a peculiar role.
Cine chino; Yuan Muzhi; Comedia; Shanghai; Modernismo; Años 30; Diantong; Mingxing
82 - Literatura
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.