"Quattro quadri, di pittura molto vaga e bella". Las spalliere con la Historia de Nastagio degli Onesti de Sandro Botticelli

Autor/a

Vico Martori, Alexandre

Director/a

Molina i Figueras, Joan

Codirector/a

Falomir, Miguel, 1966-

Data de defensa

2021-04-12

Pàgines

433 p.



Departament/Institut

Universitat de Girona. Departament d'Història i Història de l'Art

Programa de doctorat

Programa de Doctorat en Ciències Humanes, del Patrimoni i de la Cultura

Resum

In 1483 Sandro Botticelli completed with the collaboration of his workshop the quartet with the story of Nastagio degli Onesti. It was the first pictorial transcription on panel of the novella of the Decameron and its purpose was decorate the camera nuziale of the newlyweds Giannozzo Pucci and Lucrezia Bini. In the spring of 1868, after a slumber of almost four centuries in the Palazzo Pucci, the London collector Alexander Barker acquired the four paintings and embarked on the road to English lands. It was then that they were exposed to the London public, censored with repaints in their composition and auctioned several times circulating throughout Europe. This PhD thesis reconstructs the fate, the trips and adventures of the paintings of Palazzo Pucci, but also provides unpublished information about its iconographic content, its reception and consideration throughout history


En 1483 Sandro Botticelli culminaba con la ayuda de su taller el cuarteto con la historia de Nastagio degli Onesti. Se trataba de la primera transcripción pictórica sobre tabla de la novella homónima del Decamerón y su finalidad era embellecer la camera nuziale de los recién casados Giannozzo Pucci y Lucrezia Bini. En la primavera de 1868, tras un letargo de casi cuatro siglos en el Palazzo Pucci, el coleccionista londinense Alexander Barker adquirió las cuatro pinturas y embarcaron rumbo a tierras inglesas. Fue a partir de entonces cuando fueron expuestas ante el público londinense, censuradas con repintes en su composición y subastadas en varias ocasiones circulando por toda Europa. Esta tesis doctoral reconstruye los azares, la fortuna y las distintas peripecias de las pinturas del Palazzo Pucci, pero además aporta datos inéditos acerca de su contenido iconográfico, su recepción y consideración a lo largo de la historia

Paraules clau

Botticelli, Sandro; Boccaccio, Giovanni; Quattrocento; Decameron; Spalliere; Pucci; Pintura italiana; Italian paiting; Literatura italiana; Italian literature; Renaixement; Renacimiento; Renaissance; Itàlia; Italia; Italy

Matèries

75 - Pintura; 82 - Literatura

Documents

tavm_20210412.pdf

83.87Mb

 

Drets

ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)