La máscara en las comedias y entremeses cervantinos. Una relación entre esencia y apariencia

dc.contributor.author
Gonçalves Macedo, Giselle Cristina
dc.date.accessioned
2022-11-11T10:13:59Z
dc.date.available
2022-11-11T10:13:59Z
dc.date.issued
2022-06-10
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/675972
dc.description.abstract
Aquest treball té, com a objectiu, fer una anàlisi del recurs de l’emmascarament present a totes les obres teatrals que componen “Les vuit comèdies i vuit entremesos nous, mai representats”, de Miguel de Cervantes. Responsable per diferents simulacions i dissimulacions de rols – sigui per qüestionar la realitat que circumda els personatges, transformar els rols socials o esborrar les fronteres entre ficció i realitat – aquesta tècnica dramàtica es mostra vinculada a un joc entre essència i aparença que sembla formar part de la concepció dramàtica de l’autor. En aquest sentit, reflexionar sobre la tensió entre l’ésser i el parer de les figures dramàtiques presents a les comèdies i entremesos, a partir de les seves disfresses, es fa fonamental per a una major comprensió i valoració del teatre de Cervantes.
en_US
dc.description.abstract
Este trabajo tiene, como objetivo, hacer un análisis del recurso del enmascaramiento presente en todas las obras teatrales que componen “Las ocho comedias y ocho entremeses nuevos, nunca representados”, de Miguel de Cervantes. Responsable por distintas simulaciones y disimulaciones de roles - sea para cuestionar la realidad que circunda a los personajes, transformar los roles sociales o borrar las fronteras entre ficción y realidad – dicha técnica dramática se muestra vinculada a un juego entre esencia y apariencia que parece formar parte de la concepción dramática del autor. En este sentido, reflexionar acerca de la tensión entre el ser y el parecer de las figuras dramáticas presentes en las comedias y entremeses, a partir de sus disfraces, se hace fundamental para una mayor comprensión y valoración del teatro de Cervantes.
en_US
dc.description.abstract
The goal of this thesis is to analyze the resource of masking present in “The eight comedies and eight interludes, never performed”, by Miguel de Cervantes. Responsible for different simulations and dissimulations of roles - to question the reality that surrounds the characters, transform social roles or erase the borders between fiction and reality - this dramatic technique is shown to be linked to a relationship between essence and appearance that seems to be part of the author’s dramatic conception. In this sense, reflecting on the tension between the being and the appearance of the dramatic figures present in comedies and interludes, based on their masks, is essential for a greater understanding and appreciation of Cervantes’ theater.
en_US
dc.format.extent
292 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
en_US
dc.publisher
Universitat Autònoma de Barcelona
dc.rights.license
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Miguel de Cervantes
en_US
dc.subject
Comèdias
en_US
dc.subject
Comedias
en_US
dc.subject
Comedies
en_US
dc.subject
Segle d'or
en_US
dc.subject
Siglo de oro
en_US
dc.subject
Golden age
en_US
dc.subject.other
Ciències Humanes
en_US
dc.title
La máscara en las comedias y entremeses cervantinos. Una relación entre esencia y apariencia
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
82
en_US
dc.contributor.authoremail
email.de.giselle@gmail.com
en_US
dc.contributor.director
Pontón, Gonzalo
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Filologia Espanyola


Documents

gcgm1de1.pdf

1.419Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)