Artes y humanidades
Aquesta tesi doctoral per compendi de publicacions té com a objectiu abordar la manera en què les plataformes d'streaming basades en un model de subscripció (SVOD) mesuren l'èxit del contingut audiovisual, una qüestió que s'emmarca, al seu torn, en un tema més ampli: la manera com aquests serveis entenen les seves audiències. La investigació combina tècniques d'investigació qualitatives i quantitatives, entre les quals destaca especialment l'estudi de cas, i es vertebra al voltant de diversos objectius. En primer lloc, es busca enumerar els elements que ha d'incloure un concepte d'audiència adaptat a la realitat del consum audiovisual en SVOD. Així mateix, es pretén establir els paràmetres apropiats per valorar l'èxit d'un contingut distribuït dins de plataformes SVOD, a més d'analitzar altres factors coadjuvants a aquest èxit, com la distribució global del contingut (donada la implantació mundial dels grans agents del mercat) i la seva influència en el disseny i prototipat d'audiències. La recerca realitzada, que es concreta en les publicacions del compendi, permet arribar a un concepte d'audiència en ecosistemes SVOD i enumerar els indicadors que, en l'àmbit de les plataformes basades en un model de subscripció, són apropiats per avaluar si un contingut ha estat un èxit, com ara l'elecció activa i la intensitat del visionament, l'eficàcia de les recomanacions algorítmiques, la popularitat del contingut, l'empremta que impulsa en altres espais digitals d'intercanvi i la manera com serveix als objectius generals de negoci. Gràcies a la investigació també és possible concloure que la mutabilitat de la disciplina d'estudi, la variabilitat de models empresarials i els diferents objectius de negoci dificulten l'obtenció d'una mètrica o conjunt de mètriques universals per mesurar l'èxit a partir dels paràmetres descrits, factors que perpetuen el desequilibri actual de les diferents parts involucrades en la distribució directa al consumidor: creadors, productors i plataformes. Tots aquests factors justifiquen la necessitat d'una major transparència quant al rendiment de programes per part del sector de les plataformes d'streaming i d'impulsar fórmules col·lectives per reportar dades d'audiència.
This thesis, presented as a compilation of publications, aims to address how subscription-based streaming platforms (SVOD) measure the success of audiovisual content. This inquiry is situated within the broader theme of how these services comprehend their audiences. The research combines qualitative and quantitative research techniques, with a particular emphasis on the case study method, and is structured around several objectives. Firstly, it seeks to enumerate the elements that should be included in a concept of audience adapted to the reality of SVOD consumption. Additionally, it aims to establish appropriate parameters for evaluating the success of content distributed on SVOD platforms, while also analyzing other factors contributing to its success, such as the global distribution of content (given the worldwide presence of major market players) and its influence on audience design and prototyping. The research conducted, as manifested in the publications in the compilation, leads to a concept of audience in SVOD ecosystems and enumerates indicators that are suitable for evaluating whether content has been successful on subscription-based platforms. These indicators include active choice and viewing intensity, the effectiveness of algorithmic recommendations, content popularity, its impact on other digital sharing spaces, and how it serves overall business objectives. The research also enables conclusions regarding how the mutability of the field of study, variability in business models, and diverse business objectives hinder the establishment of a universal metric or set of metrics for measuring success based on the described parameters. This perpetuates the current imbalance among the various parties involved in direct-to-consumer distribution: creators, producers, and platforms. All of the above justifies the need for greater transparency regarding program performance from the streaming platform sector and the promotion of collective formulas for audience data reporting.
Esta tesis doctoral por compendio de publicaciones aborda cómo las plataformas de streaming basadas en un modelo de suscripción (SVOD) miden el éxito del contenido audiovisual, cuestión que se enmarca, a su vez, en un tema más amplio: la forma en que estos servicios entienden sus audiencias. La investigación combina técnicas de investigación cualitativas y cuantitativas, entre las que destaca de manera especial el estudio de caso, y se vertebra en torno a varios objetivos. En primer lugar, se busca enumerar los elementos que debe incluir un concepto de audiencia adaptado a la realidad del consumo audiovisual en SVOD. Asimismo, se pretende establecer los parámetros apropiados para valorar el éxito de un contenido distribuido dentro de plataformas SVOD, además de analizar otros factores coadyuvantes a dicho éxito, como la distribución global del contenido (dada la implantación mundial de los grandes agentes del mercado) y su influencia en el diseño y prototipado de audiencias. La investigación realizada, que se concreta en las publicaciones del compendio, permite llegar a un concepto de audiencia en ecosistemas SVOD y enumerar los indicadores que, en el ámbito de las plataformas basadas en un modelo de suscripción, son apropiados para evaluar si un contenido ha sido un éxito, como la elección activa y la intensidad del visionado, la eficacia de las recomendaciones algorítmicas, la popularidad del contenido, la huella que impulsa en otros espacios digitales de intercambio y la forma en la que sirve a los objetivos generales de negocio. Gracias a la investigación también es posible concluir que la mutabilidad de la disciplina de estudio, la variabilidad de modelos empresariales y los distintos objetivos de negocio dificultan la obtención de una métrica o conjunto de métricas universales para medir el éxito en SVOD a partir de los parámetros descritos, perpetuando el actual desequilibrio de las distintas partes involucradas en la distribución directa al consumidor: creadores, productores y plataformas. Todo lo anterior justifica la necesidad de una mayor transparencia en cuanto al rendimiento de programas por parte del sector de las plataformas de streaming y de impulsar fórmulas colectivas para el reporte de datos de audiencia.
streaming; streaming; streaming; èxit; éxito; success; audiències; audiencias; audiences; popularitat; popularidad; popularity; SVOD; SVOD; SVOD; Netflix; Netflix; Netflix; KPI; KPI; KPI
00 – Science and knowledge. Research. Culture. Humanities
Comunicación audiovisual