dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament d'Humanitats
dc.contributor.author
Sun, Yixin
dc.date.accessioned
2024-07-16T10:55:09Z
dc.date.issued
2024-03-19
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/691789
dc.description.abstract
Since President Xi Jinping assumed office in 2012, there has been a notable shift in
Chinese popular cinema. This thesis seeks to address a gap in existing literature by
investigating the connections between cinema, political ideology, and power dynamics,
particularly from 2012 onward. The project adopts a critical-theoretical approach,
drawing on thinkers from Marx to Habermas, with a focus on cinema within its sociopolitical
contexts and power relations as the primary theoretical and methodological
frameworks for studying Chinese popular cinema.
In this context, I view Chinese popular cinema as an ideological institution a
collection of participations that engages with the Chinese mass audience and both
reflects and shapes the socio-political reality. To explore this, I have selected six of the
top-grossing movies in China to analyze to reveal how cinematic narratives not only
mirror but also perpetuate societal power dynamics and ideological constructs. This
exploration contributes to a deeper understanding of the intricate dimensions of Chinese
popular cinema within the broader global landscape of film studies.
ca
dc.description.abstract
Des que el president Xi Jinping va assumir el càrrec el 2012, ha hagut un canvi notable
en el cinema popular xinès. Aquesta tesi busca abordar una bretxa en la literatura
existent investigant les connexions entre el cinema, la ideologia política i les
dinàmiques de poder, especialment a partir de 2012. El projecte adopta un enfocament
crític-teòric, basant-se en pensadors des de Marx fins a Habermas, amb un enfocament
en el cinema dins els seus contextos sociopolítics i les relacions de poder com a marcs
teòrics i metodològics principals per estudiar el cinema popular xinès.
En aquest context, considero el cinema popular xinès com una institució ideològica, una
col·lecció de participacions que interactua amb l'audiència massiva xinesa i reflecteix i,
alhora, dóna forma a la realitat sociopolítica. Per explorar això, he seleccionat sis de les
pel·lícules amb majors ingressos a la Xina per analitzar-les, revelant com les narratives
cinematogràfiques no només reflecteixen, sinó que també perpetuen les dinàmiques de
poder i les construccions ideològiques de la societat. Aquesta exploració contribueix a
una comprensió més profunda de les complexes dimensions del cinema popular xinès
dins el panorama global dels estudis cinematogràfics.
ca
dc.description.abstract
Desde que el presidente Xi Jinping asumió el cargo en 2012, ha habido un cambio
notable en el cine popular chino. Esta tesis busca abordar una brecha en la literatura
existente al investigar las conexiones entre el cine, la ideología política y las dinámicas
de poder, especialmente a partir de 2012. El proyecto adopta un enfoque crítico-teórico,
basándose en pensadores desde Marx hasta Habermas, con un énfasis en el cine en sus
contextos socio-políticos y las relaciones de poder como los marcos teóricos y
metodológicos principales para estudiar el cine popular chino.
En este contexto, considero al cine popular chino como una institución ideológica, una
colección de participaciones que interactúa con la audiencia masiva china y refleja y, al
mismo tiempo, moldea la realidad socio-política. Para explorar esto, he seleccionado
seis de las películas con mayores ingresos en China para analizar, revelando cómo las
narrativas cinematográficas no solo reflejan, sino también perpetúan las dinámicas de
poder y las construcciones ideológicas de la sociedad. Esta exploración contribuye a una
comprensión más profunda de las complejas dimensiones del cine popular chino dentro
del panorama global de los estudios cinematográficos.
ca
dc.format.extent
323 p.
ca
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
ca
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Chinese popular cinema
ca
dc.subject
Political ideology
ca
dc.subject
Power relations
ca
dc.subject
Film analysis
ca
dc.subject
Cinema popular xinès
ca
dc.subject
Ideologia política
ca
dc.subject
Relacions de poder
ca
dc.subject
Anàlisi cinematogràfica
ca
dc.subject
Cine popular chino
ca
dc.subject
Ideología política
ca
dc.subject
Relaciones de poder
ca
dc.subject
Análisis cinematográfico
ca
dc.title
Political Ideology, Power, and Contradictions in the Chinese Popular Cinema: from the 2012 Turn to Nowadays
ca
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.contributor.authoremail
yatsamsyun@gmail.com
ca
dc.contributor.director
Ollé, Manuel
dc.contributor.codirector
Ungureanu, Camil
dc.embargo.terms
24 mesos
ca
dc.date.embargoEnd
2026-03-19T01:00:00Z
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.description.degree
Programa de Doctorat en Humanitats