Estética compositiva en las partituras generativas de Mestres Quadreny

Autor/a

Sanz Badenas, David ORCID

Director/a

Cureses, Marta ORCID

Tutor/a

Pardo Salgado, Carmen ORCID

Data de defensa

2024-07-31

Pàgines

524 p.



Departament/Institut

Universitat de Girona. Departament d'Història i Història de l'Art

Programa de doctorat

Programa de Doctorat en Ciències Humanes, del Patrimoni i de la Cultura

Resum

This research study on the generative scores of the Catalan composer Josep Maria Mestres Quadreny (1929-2021) is the first work of this type to include, in full, all of these works in the composer's catalogue. The generative scores are a total of eleven works, composed between 1961 and 1982. An exhaustive analysis and study of each of the scores is carried out, where starting from the contextualization of each of them, the fundamental characteristics contained in each work are described. These works are Tres invencions mòbils (1961), Quartet de catroc (1962), Tres canons en homenatge a Galileu (1964), Suite Bufa (1966), Frigolí-Frigolà (1969), Aronada (1971), Self-service (1973), Homenatge a Robert Gerhard (1976), Tocatina (1978), the cycle of six concerts of L'Estro Aleatorio (1973-78) and Canviera (1982)


El present estudi d’investigació sobre les partitures generatives del compositor català Josep Maria Mestres Quadreny (1929-2021), és el primer treball d’aquestes característiques que recull de, forma íntegra, la totalitat d’aquestes obres del catàleg del compositor. Les partitures generatives són un total de onze obres, composades entre els anys 1961 i 1982. Es realitza un anàlisi i estudi exhaustiu de cada una de les partitures, on partint de la contextualització de cadascuna d’elles, es procedeix a descriure les característiques fonamentals que cada obra conté. Aquestes sobres són Tres invencions mòbils (1961), Quartet de catroc (1962), Tres cànons en homenatge a Galileu (1964), Suite Bufa (1966), Frigolí-frigolà (1969), Aronada (1971), Self-service (1973), Homenatge a Robert Gerhard (1976), Tocatina (1978), el cicle de sis concerts de L’Estro Aleatorio (1973-78) i Canviera (1982)

Paraules clau

Josep Maria Mestres Quadreny; Compositors catalans; Compositores catalanes; Catalan composers; Composició musical; Composición musical; Musical composition; Partitures generatives; Partituras generativas; Generatives scores; Música aleatòria; Música aleatoria; Aleatoric music; Música oberta; Música abierta; Open music; Cristòfor Taltabull; Joan Brossa

Matèries

78 - Música

Documents

Aquest document conté fitxers embargats fins el dia 27-01-2025

Drets

ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)