Universitat de Girona. Departament de Geografia, Història i Història de l'Art
ATENCIÓ: el pes del fitxer txmm3de3.pdf és de 70 MB<br/>RESUM:<br/>El treball realitzat vol ser un anàlisi exhaustiu de l'efecte causat per l'aparició de la fotografia en la representació de l'arquitectura, la seva introducció en les presentacions dels projectes i l'ús del fotomuntatge. Amb el canvi de segle, del dinou al vint, la fotografia ja va començar a entrar en les diferents disciplines artístiques inclosa l'arquitectura, de tal manera que amb l'aparició de les avantguardes artístiques els moviments arquitectònics<br/>moderns també es van mostrar reaccionaris i van incloure, a part de nous conceptes arquitectònics, noves maneres de presentar-les, la qual cosa els va acostar a les propostes pictòriques i conseqüentment a la introducció<br/>de la fotografia en el seu procés de treball i de presentació.
The study undertaken aims to present a comprehensive analysis of the impact of the emergence of photography in the representation<br/>of architecture, its introduction into project presentations and the use of photomontage. <br/>As the 19th century gave way to the 20th, photography had already begun its inroads into other artistic disciplines, including<br/>architecture, hence the fact that with the emergence of the artistic avant-garde modern architectural movements also registered a reaction<br/>and included, in line with the new architectural concepts, new ways of presenting them, moving closer to pictorial approaches, and hence the introduction of photography within their working and presentational process.
Photography; Architecture; Photomontage; Fotografía; Fotomontaje; Ludwig Mies Van der Rohe; Fotografia; Collage; Arquitectura; Fotomuntatge
72 - Architecture; 77 – Photography. Cinematography
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.