dc.contributor
Universitat de Lleida. Departament de Didàctiques Específiques
dc.contributor.author
Nòria Jové, Montserrat
dc.date.accessioned
2011-04-12T17:46:41Z
dc.date.available
2001-04-25
dc.date.issued
1995-10-20
dc.date.submitted
2001-04-25
dc.identifier.isbn
8489727783
dc.identifier.uri
http://www.tdx.cat/TDX-0425101-164831
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/8118
dc.description.abstract
El present treball replanteja l'estructura de la novel·la Octubre, Octubre cercant l'horitzó de preocupacions que la van motivar i rastrejant el germen de llibertat i creativitat que s'amaga en ella. He abordat l'obra des d'un model descriptiu, que comprèn l'observació dels fets i la seva anàlisi. AL costat d'una anàlisi externa o descriptiu existeix un intern o explicatiu, que connecta aquestes peculiaritats formals amb altres paral·leles de fons, de visió del món o posició de l'escriptor davant les coses.<br/>L'anàlisi procedeix doncs d'un desmuntatge del text per a mostrar els elements estructuradors: la distribució dels episodis al fil de diverses històries, l'equilibri entre les escenes, els diàlegs, la recurrència, l'alternança o l'oposició de motius i el pacte narratiu; en definitiva, la identificació de la seva cosmovisió. En aquesta anàlisi volem tenir en compte el punt de vista, focalització o perspectiva, l'estatut del narrador, la relació amb el destinatari, la descripció de la realitat i dels personatges i la metamorfosi. El meu objectiu últim ha estat descobrir el contingut, la visió de la vida, la Weltanschauung de l'artista ja "feta forma", és a dir, estructurada en determinades "formes de contingut" a partir de la materialitat de l'expressió, de la disposició de l'obra, de la interacció entre els diferents nivells. La significativitat o sentit total és la resultant de la interacció que s'efectua entre la forma del contingut i la forma de l'expressió.
cat
dc.description.abstract
El presente trabajo replantea la estructura de la novela Octubre, Octubre buscando el horizonte de preocupaciones que la motivaron y rastreando el germen de libertad y creatividad que se esconde en ella. He abordado la obra desde un modelo descriptivo, que comprende la observación de los hechos y su análisis. Al lado de un análisis externo o descriptivo existe uno interno o explicativo, que conecta esas peculiaridades formales con otras paralelas de fondo, de visión del mundo o posición del escritor ante las cosas.<br/>El análisis procede pues de un desmontaje del texto para mostrar los elementos estructuradores: la distribución de los episodios al hilo de varias historias, el equilibrio entre las escenas, los diálogos, la recurrencia, la alternancia o la oposición de motivos y el pacto narrativo; en definitiva, la identificación de su cosmovisión. En este análisis queremos tener en cuenta el punto de vista, focalización o perspectiva, el estatuto del narrador, la relación con el destinatario, la descripción de la realidad y de los personajes y la metamorfosis. Mi objetivo último ha sido descubrir el contenido, la visión de la vida, la Weltanschauung del artista ya "hecha forma", es decir, estructurada en determinadas "formas de contenido" a partir de la materialidad de la expresión, de la disposición de la obra, de la interacción entre los distintos niveles. La significatividad o sentido total es la resultante de la interacción que se efectúa entre la forma del contenido y la forma de la expresión.
spa
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.publisher
Universitat de Lleida
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
crítica i interpretació
dc.subject
José Luis Sampedro
dc.subject.other
Ciències humanes i socials
dc.title
Octubre, Octubre. Introducción a la novelística de José Luis Sampedro
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.contributor.director
Pont, Jaume, 1947-
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
cat
dc.identifier.dl
S.54-1998