Now showing items 31-48 of 48

    Walking art: Práctica, experiencia y proceso generadores de paisaje y pensamiento 

    Corvo Ponce, Joaquín (Date of defense: 2013-10-18)

    El caminar, como medio de actuación humano en el paisaje, apareció con el levantamiento del menhir en el neolítico y, a través de sus pasos, se empezaron a instaurar vínculos con el territorio. A lo largo de la historia, ...

    Icona i realitat. El cartró com element essencial a la pintura per capes 

    Trias i Torres, Ramon (Date of defense: 2012-07-17)

    La present tesi és de naturalesa experimental i explica diferents processos pictòrics, dels quals se n'extreu un cos teòric capaç de convertir-se en transmissor de coneixement. Per tant, és una tesi proveïda d'un marcat ...

    In-quietuds. Nomadismes contemporanis. De la pràctica vivencial i la subjectivitat crítica a l’experiència estètica 

    Feliu i Fabra, Mireia (Date of defense: 2013-06-28)

    IN-QUIETUDS. NOMADISMES CONTEMPORANIS és un projecte artístic i teòric de recerca que investiga la mobilitat nòmada en la contemporaneïtat. El projecte es desenvolupa, d’una banda, a partir de la creació d’una sèrie de ...

    La Terracota como elemento ornamental en la arquitectura de Barcelona. Técnicas de fabricación, conservación y restauración 

    García Fortes, Salvador (Date of defense: 2001-05-10)

    La investigación se estructura en tres bloques temáticas bien definidos. El primero incide en el momento de inicio de esta arquitectura barcelonesa de la terracota, concretando su contexto, las causas de su génesis y ...

    Les pintures murals negres del Monestir de Pedralbes: Problemes de conservació-restauració causats per l'envelliment de l'acetat de polivinil 

    Nualart i Torroja, Anna (Date of defense: 2007-01-26)

    El mes de juny de l’any 2000 es va inaugurar l’exposició “Petras Albas. El monestir de Pedralbes i els Montcada (1326-1673)” al Museu-Monestir de Pedralbes. Aquesta exposició, que havia de ser temporal i es va acabar ...

    Arte y reproducción. Hacia una prehistoria de la imagen digital 

    Bielsa Mialet, Jordi (Date of defense: 2011-03-11)

    El arte mismo reproduce o reinterpreta otras obras de arte y, sin embargo, el carácter de la reproducción sigue apareciendo como algo ambiguo: un mismo medio genera obras artísticas y reproduce obras de arte. Parte del ...

    Rosa Vera: una aportació a la història del gravat modern a Catalunya 

    Casanovas i Aleix, Maria Mercè (Date of defense: 1990-06-11)

    La Rosa Vera és el nom d'una editorial catalana sota el peu de la qual es varen publicar llibres i col.leccions amb gravats originals entre el 1945 i el 1984, i per on hi desfilaren més d'un centenar d'artistes plàstics i ...

    Art i desig. L'obra artística, font de desitjos encoberts 

    Febrer Martín, Mònica (Date of defense: 2009-12-21)

    Aquesta tesi és un estudi de com i perquè l'home s'apropia, altera i genera diferents d'objectes "artificis" en el context artístic contemporani per a construir la seva identitat. Aquesta respon a desitjos encoberts des ...

    Estudi crític/analític de la bibliografia espanyola sobre la tècnica del gravat calcogràfic: la seva incidència en l'ensenyament oficial superior 

    Figueras Ferrer, Eva (Date of defense: 1991-07-04)

    La investigació que presentem tracta de la tècnica del gravat calcogràfic. Hem escollit aquest tipus de gravat perquè històricament, a l'Acadèmia, va ésser l'únic que va arribar a considerar-se noble i fer-se un lloc entre ...

    Pintora Ángeles Santos y su obra anterior a la Guerra Civil Española. Catalogación y estudio, La 

    Agenjo Bosch, Rosa (Date of defense: 1987-02-03)

    DE LA TESIS:<br/><br/>1) ANTECEDENTES <br/><br/>Ángeles Santos, pintora recordada por muchos de su generación como la creadora del cuadro <i>Un mundo</i>, que pintó en 1929 siendo una muchacha de apenas dieciocho años, ...

    Relacions entre fotografia i pintura. Dos casos d'estudi: Gerhard Richter i Jeff Wall 

    París, Gemma (Date of defense: 2009-03-25)

    La tesi doctoral "Relacions entre fotografia i pintura. Dos casos d'estudi: Gerhard Richter i Jeff Wall" pretén estudiar algunes de les relacions que s'han establert entre el medi fotogràfic i el medi pictòric, basant-nos ...

    Escenografia en la fotografia contemporània. Creació de ficcions, creació de noves realitats, L'. 

    Negre, Marta, 1973- (Date of defense: 2008-03-12)

    La tesi se centra en l'anàlisi de la fotografia que utilitza de forma deliberada tot un aparell escenogràfic en la seva elaboració amb la finalitat d'introduir la ficció dins del seu llenguatge i d'allunyar-se del registre ...

    Libro-arte, concepto y proceso de una creación contemporánea, El 

    Crespo Martín, Bibiana (Date of defense: 2000-02-17)

    Los libros han demostrado, y demostrarán constantemente más que cualquier otro soporte o género, su capacidad para jugar un rol flexible. En este sentido, el "Libro-Arte" es un nuevo híbrido, distinto de cualquier antecedente, ...

    Espacio pictórico en la obra de Joan Hernández Pijuan, El 

    Badrinas Bassas, Ramón (Date of defense: 2006-03-29)

    Hemos situado y analizado la obra de Joan Hernández Pijuan, en su contexto "conceptual"; hemos descrito el "firmamento latente del arte, la filosofía y la ciencia", como un espectro artístico lo más amplio posible, hemos ...

    Poética del "pathos" en la iconografía de la pintura mejicana del siglo XX, La 

    Medina Prado, Rebeca (Date of defense: 2007-03-09)

    En este trabajo se investiga la "Poética del Pathos en la iconografía de la pintura mexicana del siglo XX". Uno de los motivos de dicha investigación ha sido la enorme expectación que se creó en México en la década de los ...

    Memoria del "Goldfish": Presentación y Representación del animal en el dibujo occidental de finales del siglo XX, La 

    Salamanca Angarita, Óscar Mauricio (Date of defense: 2005-04-22)

    El animal ha estado presente en el laboratorio a partir del siglo xx. Ya sea en la investigación científica, en el debate político o en la exploración artística, el animal ha carecido de refugio, es la víctima propiciatoria ...

    Imatge neutra: La fotografia com a model de la pintura de finales del segle XX, La 

    Cantalozella i Planas, Joaquim (Date of defense: 2006-01-19)

    "La imatge neutra: la fotografia com a model en la pintura de finals del segle XX " estudia la influència que ha tingut el mitjà fotogràfic, tant en el procés analògic com en digital, en la transformació dels paràmetres ...

    Figura humana en el món de Zush: anàlisi d'un paradigma, La 

    Porta Salvia, Carme (Date of defense: 2003-04-09)

    La present tesi suposa una anàlisi de la representació del cos humà dintre de la trajectòria artística de Zush. A més a més d'un estudi comparat del mateix, amb l'obra de d'altres artistas coetanis i amb la de d'altres ...