Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institut (IN3)
El màrqueting en jocs i advergames en línia ha estat objecte de crítiques i preocupacions. Els objectius d'aquest estudi eren tres: analitzar quin és l'estat de coneixement actual sobre els impactes del màrqueting en línia d'aliments en nens i nenes; analitzar les característiques de les tècniques de màrqueting en línia adreçades a nens i nenes en els jocs i advergames en línia més populars; i comprovar l'efecte d'un advergame que fomenta la fruita sobre el consum de fruites posterior de nens i nenes. Juntament amb aquests objectius, l'estudi també tenia com a objectiu suplir els buits de recerca actuals relacionats amb la comercialització de productes alimentaris saludables mitjançant tècniques de màrqueting en línia actualment desplegades. Els resultats no van donar cap prova que els nens que juguessin un advergame amb promoció de fruites consumissin més fruita en comparació amb aquells que jugaven un advergame amb articles no alimentaris o que estaven en estat de control. Malgrat el fet que estudis anteriors han demostrat que els anuncis que promouen els productes alimentaris augmentaven la ingesta de productes alimentaris, no es pot trobar el mateix efecte en els anuncis de promoció de fruites. Es detallen les conseqüències sobre la comercialització en línia de productes alimentaris saludables sobre les recomanacions publicitàries per a futures investigacions.
El marketing en juegos y advergames en línea ha sido objeto de críticas y preocupaciones. Los objetivos de este estudio fueron triples: analizar cuál es el estado actual del conocimiento sobre los impactos del marketing de alimentos en línea para niños y niñas; analizar las características de las técnicas de marketing en línea dirigidas a niños y niñas en los juegos y advergames en línea más populares; y comprobar el efecto de un advergame que promueve la fruta en el consumo posterior de fruta de niños y niñas. Con estos objetivos, el estudio también tuvo como objetivo suplir los vacíos de investigación actuales relacionados con la comercialización de productos alimenticios saludables utilizando las técnicas de comercialización en línea actualmente implementadas. Los resultados no proporcionaron evidencia de que los niños que jugaban un advergame con promoción de fruta consumieran más fruta en comparación con los niños que jugaban un advergame con artículos no alimentarios o estaban en condiciones de control. A pesar de que estudios previos han demostrado que los advergames que promocionan productos alimenticios aumentaron la ingesta de los productos alimenticios anunciados, no se pudo encontrar el mismo efecto para los advergames que promocionan frutas. Las implicaciones en el mercadeo en línea de productos alimenticios saludables se discuten y se describen recomendaciones para futuras investigaciones.
Marketing in online games and advergames has been subject to criticism and concerns. The objectives of this doctoral thesis were threefold: (1) analyse the current state of knowledge concerning the impacts of online food marketing to children; (2) analyse the characteristics of online marketing techniques directed at children in most popular online games and advergames; and (3) test the effect of an advergame that promotes fruit on children’s subsequent fruit consumption. With these objectives, the study also aimed to fill current research gaps related to the marketing of healthy food products using currently deployed online marketing techniques. The results provided no evidence that children who played an advergame promoting fruit consumed more fruit compared to those children who played an advergame with non-food items or were in the control condition. Despite the fact that previous studies have shown that advergames promoting food products increased the intake of the (often unhealthy) food products advertised, the same effect could not be found for advergames promoting fruit. Implications on online marketing of healthy food products are discussed and recommendations for future research outlined.
màrqueting; marketing; marketing; en línea; en línia; online; Internet; Internet; Internet; advergames; advergames; advergames; nens; niños; children
3 - Ciències socials
Information and Knowledge Society
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.