Making a name for Anonymous. Digital culture , anonymous publics and transgressie subjectivities

Autor/a

Jacobetty, Pedro

Director/a

Aibar, Eduard

Fecha de defensa

2017-06-26

Páginas

230 p.



Departamento/Instituto

Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institut (IN3)

Resumen

Recently, researchers from various domains of social sciences have been particularly concerned with the social, cultural, and political impacts of digital media. To give an account of the specific processes behind the formation of Anonymous, I develop a microsociological framework for the analysis of disembodied global forms – anchoring such forms in intersubjective reciprocity. In order to move beyond interpretative sociology’s emphasis on language as society’s integrative function, I privileged the dimensions of temporality, rhythms and patterns. I also focused on how “disembodied” internet collectives are enacted and assembled within computer screens, terminals, and the digital networks that connect them. My analysis takes into account those temporalities, projections and reflections, which point to the non-symbolic components of mediated sociality. Those dynamic interconnections behind the Anonymous collective are approached through the notions of publics, networks or even swarms.


Recientemente, investigadores de diversos campos de las ciencias sociales se han enfocado en los impactos sociales, culturales y políticos de los medios digitales. Para dar cuenta de los procesos específicos detrás de la formación de Anonymous, yo desarrollo un marco microsociológico para el análisis de formas globales “desencarnadas” de sociabilidad, anclando estas formas en la reciprocidad intersubjetiva mediada. Para ir más allá del énfasis en el lenguaje como función integrativa de la sociedad de la sociología interpretativa, privilegié las dimensiones de la temporalidad, los ritmos y los patrones en mi análisis. También me enfoqué a ver cómo los colectivos de Internet "desencarnados" se construyen en pantallas de computadora, terminales y las redes digitales que los conectan. Mi análisis tiene en cuenta esas temporalidades, proyecciones y reflexiones, que apuntan a los componentes no simbólicos de la socialidad mediada. Esas interconexiones dinámicas detrás del colectivo Anónimo se acercan a través de las nociones de públicos, redes y enjambres.


Recentment, investigadors de diversos camps de les ciències socials s'han enfocat en els impactes socials, culturals i polítics dels mitjans digitals. Per donar compte dels processos específics darrere de la formació d'Anonymous, jo desenvolupament un marc miocrosociològic per a l'anàlisi de formes globals "desencarnades" de sociabilitat, ancorant aquestes formes en la reciprocitat intersubjectiva intervinguda. Per anar més enllà de l'èmfasi en el llenguatge com a funció integrativa de la societat de la sociologia interpretativa, privilegiï les dimensions de la temporalitat, els ritmes i els patrons en la meva anàlisi. També vaig focalitzar a veure com els col·lectius d'Internet "desencarnats" es construeixen en pantalles d'ordinador, terminals i les xarxes digitals que els connecten. La meva anàlisi té en compte aquestes temporalitats, projeccions i reflexions, que apunten als components no simbòlics de la socialitat intervinguda. Aquestes interconnexions dinàmiques darrere del col·lectiu Anònim s'acosten a través de les nocions de públics, xarxes i eixams.

Palabras clave

representació; representación; representation; semiótica; semiòtica; semiotics; anonimitat; anonimidad; anonymity; materialitat; materialidad; materiality; cultura digital; cultura digital; digital culture

Materias

1 - Filosofía y psicología; 316 - Sociología. Comunicación; 32 - Política

Área de conocimiento

Societat de la informació i el coneixement

Documentos

thesis_PJ_submission.pdf

1.614Mb

 

Derechos

L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)