El caso Netflix 2012-2015. Nuevas formas de pensar la producción, distribución y consumo de series dramáticas 

    Cornejo Stewart, Josefina (Date of defense: 2016-06-07)

    Aquesta investigació explora el panorama de sèries dramàtiques nord-americanes que ha arribat amb el nou segle, a partir d'un estudi en profunditat d'aquest nou model serial que inclou diferents categories d'anàlisi i que ...

    Dar crédito a la ficción jugada. El personaje jugador como agente multidimensional generador de verosimilitud en el videojuego narrativo 

    Colom Pons, Àngel (Date of defense: 2023-06-06)

    Aquest text proposa un estudi de la versemblança en els videojocs narratius. En el marc dels estudis audiovisuals, els Games Studies, la narratologia i la teoria dels mons de ficció o mons d'històries estudia l'efecte de ...

    El cinema com a espai intercultural. La influència asiàtica en el cinema d'Occident: contextos, conceptes i casos 

    Codó Martínez, Jordi (Date of defense: 2013-02-05)

    En un món social cada cop més nodrit per les interconnexions culturals, el cinema - expressió artística que és filla inequívoca del seu temps- es conforma des dels seus inicis a través de la integració i la interacció ...

    El eterno retorno del no-muerto como arquetipo fílmico: Una aproximación a la figura del zombi en la cultura popular contemporánea 

    Del Olmo Ramon, Alex (Date of defense: 2013-05-31)

    Aquest estudi investiga la figura del mort vivent –zombi- des de una perspectiva interdisciplinar per tal de descubrir les causes del renaixement al que s’ha vist sotmès el subgènere a partir del atemptat terroriste produït ...

    El fantàstic en mons ordinaris: Michael Night Shyamalan o la segona generació de Storytellers fantàstics 

    Tarragó Mussons, Anna (Date of defense: 2020-04-23)

    Aquesta tesi doctoral té com a objecte d’estudi l’obra fílmica del director M. N. Shyamalan i la reformulació autoral que efectua de la tradició narrativa sobre el fet fantàstic com a cineasta contemporani del gènere ...

    El productor ejecutivo en la industria española del cine, 2000-2010. Un oficio en transición 

    Marquès Emo, Anna (Date of defense: 2018-01-24)

    La situació professional del productor executiu, el màxim responsable de la producció d'una obra audiovisual, s’analitza i revisa en un marc espacial i temporal molt concret. Es documenten les definicions, les funcions ...

    Estructura y políticas públicas ante los nuevos retos de la distribución y consumo digital de contenido audiovisual. Los proyectos de Vídeo bajo Demanda de cine filmin y Universciné como estudio de caso 

    Clares Gavilán, Judith (Date of defense: 2014-07-08)

    A través de l'estudi de cas dels projectes de vídeo a la carta (VOD) de cinema filmin (ES) i UniversCiné (FR), aquesta investigació es proposa observar i analitzar d'una banda, de quina manera la digitalització està ...

    Evaluación emocional de la experiencia de usuario y la imagen arquitectónica según el entorno de visualizado 

    Fonseca Escudero, David (Date of defense: 2011-09-16)

    Al llarg de la història, la visualització d’imatges s’ha estès a pràcticament qualsevol àmbit: pintura, fotografia, medicina o educació, són alguns exemples que il•lustren la importància de la imatge en les diferents ...

    Éric Rohmer: la transformació de la intimitat a la segona meitat del segle XX. Una mirada sociològica 

    Strino Prat, Francesc (Date of defense: 2017-06-28)

    Aquest estudi aplica una mirada sociològica a l’obra cinematogràfica d’Éric Rohmer, en tant que el seu caràcter realista i documentalista, reflecteix amb precisió les dinàmiques de la transformació de l’amor a la segona ...

    Jim Jarmusch desde la postmodernidad. Las teorías posmodernas como fuente de análisis de las películas de Jim Jarmusch 

    Martínez Torres, Raúl (Date of defense: 2015-06-29)

    Aquest treball de tesi doctoral analitza la cinematografia del realitzador nord-americà Jim Jarmusch des de la perspectiva de les teories postmodernes. A través de diferents paràmetres que examinen la presència d'elements ...

    La crítica televisiva en la era de la hiperconectividad: los "Bad Fans" de Breaking Bad según Emily Nussbaum 

    Vives-Fierro Planas, Clàudia (Date of defense: 2021-04-09)

    La tesi doctoral neix de la descoberta del neologisme "Bad Fans" trobat en una crítica publicada a The New Yorker escrita per Emily Nussbaum, crítica de televisió. En aquest text es qüestionen les emocions d'alguns espectadors ...

    La dona fatal en el cinema espanyol, 1939-1951 

    Canals Botines, Mireia (Date of defense: 2009-06-18)

    La Tesi doctoral "La dona fatal en el cinema espanyol, 1939-1951" és un estudi detallat del personatge cinematogràfic de la dona fatal. L'objectiu és demostrar l'existència de la dona fatal en el cinema dels anys quaranta, ...

    La música clásica preexistente en el cine ambientado en la segunda mitad del siglo XVIII. Usos estéticos, tópicos y anacronismos. 

    Bermúdez Cubas, Yaiza (Date of defense: 2014-07-21)

    Aquesta investigació pretén realitzar un estudi sobre els usos de determinades composicions clàssiques preexistents en pel·lícules històriques ambientades a la segona meitat del segle XVIII. Des d’aquesta franja temporal, ...

    La recerca de l'estil cinematogràfic: La influència de les arts visuals en la composició del pla 

    Colell Pallarés, Judith (Date of defense: 2022-01-18)

    Aquesta tesi vol establir la relació entre les arts visuals i la construcció de l’espai fílmic. Encara més enllà. Influeixen les arts visuals en el contingut i no només en la forma? Què defineix l’estil cinematogràfic? ...

    LAS ESTRUCTURAS COMO PROCESO. Anomalías cotidianas: guión audiovisual, cine mutante, narrativas transmedia y teoría de sistemas 

    Monte Salvador, Carlos (Date of defense: 2017-09-21)

    Aquesta tesi doctoral explora els conceptes fonamentals utilitzats en la creació i l'anàlisi de la narració audiovisual, especialment aquells relacionats directament amb el guió. El treball es centra en la utilització ...

    Móviles de guerrilla. Procesos de autocomunicación, Lenguaje audiovisual en medios móviles y su aplicabilidad didáctica en pedagogías alternativas. Estudio de caso en el Colegio Colombo Francés de Medellín - Colombia 

    Velásquez García, Germán (Date of defense: 2012-09-28)

    El desenvolupament de la comunicació mòbil a partir de l'aparició de la telefonia cel • lular, s'ha configurat el desenvolupament d'un nou mitjà de comunicació, al que podem anomenar provisionalment, mitjà mòbil. La ...

    Música i intel·ligència espiritual a través de l'audiovisual 

    Montserrat Rull, Maria Assumpta (Date of defense: 2015-12-01)

    Aquesta recerca analitza les connexions entre intel.ligència musical i intel.ligència espiritual, exemplificades a partir del món audiovisual. S'analitzen els paràmetres que interactuen en ambdues intel.ligències i els ...

    Neo-Distopia: una aproximació històrica i genèrica a la distopia audiovisual dels segle XXI 

    González Mercader, Roger (Date of defense: 2020-09-09)

    La present tesi pretén explorar i analitzar les pel·lícules i sèries distòpiques més destacades d'aquest inici de segle. El treball s'inicia efectuant una introducció al gènere distòpic, partint del gènere utòpic i ...

    La Pantalla Fija. Entre lo fotográfico y lo cinematográfico. El caso de 'Sentimental Journey' de Nobuyoshi Araki 

    Seco de Herrera Álvarezº, Daniel (Date of defense: 2023-05-19)

    Aquest projecte d’investigació examina l’obra “Sentimental Journey” del fotògraf Nobuyoshi Araki en relació amb el cinema de la modernitat dels anys seixanta i setanta. Aquest cinema es caracteritza per plantejar una nova ...